Praktisk info

MØDETID

Af hensyn til dagens aktiviteter bedes børnehavebørnene møde senest kl. 9.30. medmindre andet er meddelt eller aftalt. I vuggestuen senest kl. 9.00.

AFLEVERING/AFHENTNING

Når I afleverer Jeres barn, er det vigtigt, at I siger farvel, også selv om det kan være svært for både jer og barnet. Vi vil altid tilbyde, at vinke med barnet og sender gerne en sms senere, så du / i kan se, at barnet igen er glad og trives. Husk at give besked, hvis det er en anden end Jer, der henter barnet.

Når I henter Jeres barn, er det en god ide, at sætte lidt tid af, så  barnet kan lege færdigt /vise noget frem eller fortælle om dagen, så I stille og roligt kan afslutte dagen og sammen sige farvel og på gensyn.

Det er vigtigt, at vi alle sammen hjælper hinanden med at rydde op inden vi går hjem, så vi vil bede jer om at I sammen med jeres barn, rydder legetøj op eller hjælper med at køre cykler på plads, hvis jeres barn er udenfor.

SKIFTETØJ

Da vi bruger vores legeplads mindst 1 gang om dagen, i al slags vejr, er praktisk tøj nødvendigt. Regntøj og gummistøvler skal altid medbringes, ligeledes skal der være mindst 1 sæt skiftetøj.

Da børnene i løbet af dagen kan blive ret snavsede (maling, sand etc.) behøver de ikke at være klædt i "sidste nye mode". Husk, at alt barnets tøj skal være tydeligt mærket med navn. Det gør det lettere for os alle.

Af sikkerhedsmæssige hensyn frabeder vi os snore i børnenes jakker samt halstørklæder idet, de kan hænge fast ude på legepladsen og barnet dermed kan komme slemt til skade.  En elefanthue eller en ”halsedisse” er rigtig gode i en daginstitution. Husk at rydde op i jeres barns garderobe, således at vores rengøring, kan komme til.

LEGETØJ

Som hovedregel skal børnene ikke have deres eget legetøj med,

dog er der i børnehaven legetøjsdag den første onsdag i måneden.

I vuggestuen må børnene gerne have sovebamser med.

Legetøj medbringes på eget ansvar og vi råder til, at I snakker med Jeres barn om, at legetøjet også skal kunne bruges af andre børn.

FØDSELSDAGE

Når barnet har fødselsdag, vil vi gerne fejre det og det gør vi i forbindelse med frokost eller frugt. Vi hygger os med flag, stearinlys, fødselsdagsstol og fødselsdagssange.

Hvis barnet gerne vil invitere nogle af gruppens børn til fødselsdag derhjemme, vil vi gerne bede om, at fødselsdagskort sendes hjem.